Viewing entries in
Vitnesbyrd

En bønn for Egypt

En bønn for Egypt

VitnesbyrdEgypt1.jpg
I oktober for ett år siden var vi på 
reise i Italia. Vi besøkte VitnesbyrdEgypt1
Vatikanstaten og Vatikanmuseet. I dette museet kommrer en først til den 
egyptiske samlingen. Da jeg kom inn der, kjente jeg et sterkt nærvær av 
Herrens Ånd. Det var vanskelig å stå på føttene. Jeg kjente på Herrens 
kjærlighet til det egyptiske folk, og ble minnet om å be for Egypt. Jeg 
tenkte: Hva betyr min bønn? Jeg er jo "ingenting". Men Herren minnet meg 
om at han er stor. Er det flere som vil være med å be? Egypt er frarøvet 
mange historiske skatter. Først og fremst har fienden røvet mange 
"sjeler". Det er den største nøden for Herren.
.
Hilsen Sigrun Høydalsvik
Bildet er hentet fra: http://punahussy.blogg.no/1289137353_egypt.html

Guds helseøkonomi

Guds helseøkonomi

1095865_happy_time_1.jpg
Først sa hun at det kjentes ganske likt ut, men at det sikkert ble bedre etter kvart. Så begynte hun å teste det ut ved å gå og da ble hun nesten målløs, for hun fant ikke smertene igjen.
 
Takk Jesus! Dette må vel kunne kalles god helseøkonomi? Det er i alle fall veldig kjekt å studere når jeg merker helt konkret at Gud er sammen med meg på universitetet!
 
Ragnhild Haugland

Guds godhet på Bystasjonen

Guds godhet på Bystasjonen

21553_sneakers154.jpg

 

I same gjeng var det og to guter som hadde smerte i armen etter ei sprøyte de hadde tatt på skulen same dag(sikkert BCG'en). Begge kjente stor betring etter at me hadde bedt nokon gonger. Fekk og oppmuntre dei.

Guten på krykkene vart og mykje betre:) Takk Jesus:)

Det skjedde mykje anna bra denne dagen:)

Ruben Solberg

Trimsnax

Trimsnax

jogging__running.jpg

 

Joggeturen ble mer en bare trim, det ble et møtepunkt mellom himmel og jord! For en herlig Jesus vi har!

 

Daniel Sæbjørnsen

Samtale om Guds nåde i Nygaardsparken

"Vi synger sanger til Gud" svarte eg.
Han sier så at han synes det var veldig godt.
Da han sa det, følte eg at Den Hellige Ånd la ord ned i munnen på me
og eg sa: "Ka er det som er godt?".
"At folk samles!"
"Har du savnet det?" spør eg.
"Ja"
"Kem har sviktet deg?"
"Min mor, eg er her for å lete etter henne"

Så spør han om vi kan gå en tur og prate litt. Vi går litt nedover en
bakke når han forteller om en rekke forferdelige situasjoner som han
har gjennomlevd den siste tiden og må til slutt ta til tårene, noe eg
og raskt gjør. Dette åpnet opp for en lang samtale om livet hans, om
Guds nåde som det eneste som aldri går tomt og om ting vi hadde til
felles. Eg ble vel så velsignet som han gjennom at eg av alle
mennesker fikk lov til å dele ut Guds nåde til en "fremmed" og
fortelle han at han er en kristen når han tror på Gud og har døpt seg
og til og med ber til Gud hver dag. Det virket som om han var helt
overrasket over at han kunne kalle seg en kristen men tok imot og
valgte å gå ut av parken etter samtalen istedenfor å døyve smerten han
hadde med stoff.

Det er fantastisk å få lov til å dele Guds nåde med folk i håpløse
situasjoner og at Gud kan bruke meg i møte med en "fremmed" gjør meg
ydmyk og takknemlig!

--
Jan-Christoph Cassel Noven

Guds godhet

Hodet mitt verket, og jeg følte meg temmelig utslitt. Det var en kamp å komme seg ut av sengen. Jeg visste likevel at jeg skulle være med Guds folk i tilbedelse og fellesskap denne søndagen. Dagen før hadde jeg skrevet i dagboken min: ”Takk åpner dører”. Tidligere har jeg fått en setning: ”Det er styrke i takken”. Jeg fikk nåde til å takke Herren midt i en tid med tunge tanker, med stress og mye hodesmerter.

Da jeg kom til gudstjenesten, sukket jeg og sa til Gud at jeg trengte noen som kunne be for meg denne søndagen, men at jeg ikke orket å ta noe initiativ selv. Denne bønnen hørte Gud. En i forsamlingen fikk et kunnskapsord om ”en som hadde smerter bak høyre øye”. Jeg visste at dette var meg. Vedkommende bad for meg. Gud grep inn i sin godhet. Jeg fikk også forbønn av andre, og vet at Gud gjorde noe i mitt liv denne formiddagen. En stor takk til den store og allmektige Far som ser hva hans barn trenger, men også en takk til Guds tjenere om stiller seg fram og formidler vår Fars omsorg.

 

Pengemirakel

Gikk tilbake til minibanken, men pengene var selvfølgelig ikke der. Dette var det siste jeg hadde igjen på kontoen før jeg fikk lønning, men heldigvis var det folk som satt på med meg i bilen så jeg fikk betalt for fergen og bensin til å komme meg hjem. Var temmelig irritert på meg selv. For et par uker siden tenkte jeg på dette igjen da jeg var innpå nettbanken, og tenkte på at Bill Johnson snakker om rettferdighet og at vi kan be om å få ting tilbake som er blitt tatt fra oss. Jeg ba, mer eller mindre bevisst: "Gud, gi meg pengene mine tilbake", selv om jeg ikke skjønte hvordan det skulle kunne skje.

 

Da jeg sjekket nettbanken i dag, så jeg plutselig 300kr som var kommet inn på konto med forklaring "Tilbakeføring minibank Lavik". Jeg forstår absolutt ingenting. Enten har noen funnet dem og fått returnert de på en eller annen rar måte, eller pengene kom faktisk ikke ut fra minibanken på grunn av en feil. Men da skulle det jo ikke tatt over en måned for banken å oppdage dette og returnere? Uansett, jeg fikk rett og slett pengene mine tilbake slik som jeg ba om, og det ser jeg på som et mirakel. Gud er så vanvittig god!

 

Hilsen Siril

Overalt!

Jeg traff på en eldre kristen dame som bodde i samme etasje som meg, der jeg bodde før. Ho har store problemer med hoftene. Tror ho er operert for det. Vel, ihvertfall kom samtalen inn på helbredelser og slikt. Det er noe med at det hjertet er fylt av flyter munnen over med.... Jeg klarte jo ikke la være å fortelle at jeg skal til Brasil for å be for syke, fordi jeg vil ha mer av det Gud har på det området... «blant annet for slikt som hoftene dine...» sier jeg. Da begynner ho å småle, nesten litt sånn fnisete, og forteller at en lørdag for ett par uker siden siden, så var ho i byen, og hadde med seg en krykke fordi hoftene var vonde. «Og det krydde jo av ungdommer i Tabernakelt!», som ho sa.

Så var ho på «Expedition», som ho kalte det (bra navn egentlig...), og der hadde noen ungdommer kommet bort til henne, «og de presenterte seg så fint, og spurte om de kunne få be for meg, og det fikk de, og alt gikk så fint og rolig for seg», sa ho. Ho hadde bare gode ord å si om møtet med folk fra SommerVeien, selv om ho ikke ble helbredet. Men jeg tror ho ble velsignet av møtet med ungdommene.

 

Hilsen Elisabeth Utne

 

 

 

Helbredelser på Færøyene

En jente vi kjenner fikk vondt i ryggen for ½ år siden, og fikk konstateret diskus for 2 uker siden. Det har blitt verre og verre for hver dag, og hun klarte ikke å røre knærne. Har gått til fysioterapeut og gjort øvelser. Hun har blitt bedt for flere ganger før, men har ikke selv trodd på at hun kunne bli helbredet. Så på et av møtene, som ble holdt denne helgen, ble det kaldt frem til forbønn. Da bad hun Gud om at få all troen hos samtlige mennesker i salen, og gikk så fram for å bli bedt for, og hun ble fullstendig helbredet. Hun klarte å røre knærne igjen, og hun fór straks opp til mikrofonen for å vitne om det Gud hadde gjort. Halleluja!

En annen jente fikk vondt i ryggen for 3 år siden. Hun gikk til legen og fikk å vite, at det ene ben var kortere enn det andre, og det gjorde, at ryggen ble skeiv. Hun var til forbønn for cirka 3 måneder siden, og da forsvant smerten fullstendig i hoftene. Før det klarte hun nesten ikke å gå. Så på samme møte, som forrige vitnesbyrd, gikk hun fram til forbønn. Jeg ba for henne først, mens hun stod, men jeg følte med det samme, at jeg skulle spørre, om det ene ben var kortere enn det andre. Så bad jeg henne sette seg på en stol, og strekke bena ut. Man så tydelig forskjellen på bena. Mens jeg bad vokste benet ut, så de var like lange. Hun merket, at noe rettet seg opp i ryggen. Takk Jesus!

Lovsangsgruppen hadde øving en aften i november. Så tok vi en runde, hvor vi ba for alle i gruppa. Så ba Páll for Judit, som hadde vondt i ryggen. Han spurte så, om hun kunne sette seg på en stol og strekke ut bena. Det ene ben var kortere enn det andre. Vi ba for henne, og mens vi ba vokste det ut! Halleluja! Hun sa, at bena føltes super etterpå.

Ungdomsgruppen i Oasan hadde ungdomsmøte i menigheten Keldan for en måned siden. Tre personer ble helbredet der, og 2 fikk tungetale. Takk Jesus!

Vi vil ha mer av Jesus. Vi er ikke fornøyd med helbredelser inn i mellom, men vi vil ha Jesus! Vi vil se forandring i vårt miljø og vårt land. Men vi vet, Gud vil gjøre noe på Færøyene, så vi har godt mot!

Nerveforbindelser gjenopprettet på rekordtid

For spesielt interessert heter diagnosen Dupuytren's Contracture. For et par år siden ble min høyre lillefing operert på Haukeland Sykehus med svært godt resultat. I juni ble den venstre operert, også med bra resultat. Men pga ventetid på operasjonen var sykdommen kommet lengre og operasjonen ble tilsvarende mer krevende for kirurgen. Da bedøvelse gikk ut, viste det seg at jeg var helt nummen og følelsesløs i den opererte fingen. Den var nesten helt rett og fin igjen, og jeg hadde fått tilbake nesten full førlighet, men under operasjonen var det kuttet så mye overflatenerver at jeg kunne klype meg i fingen uten å kjenne det. Fra tidligere operasjoner visste jeg at det tar noen måneder, kanskje år før overflatenerver har vokst ut igjen. Dette var jo ikke det største problemet i verden, men en søndag i sommer gikk jeg fram til forbønn etter gudstjenesten og sa at det hadde vært så deilig og praktisk å få følelsen tilbake raskt. Han som ba for meg spurte om jeg merket noen forskjell. Jeg sa som sant var at det gjorde jeg ikke, men at jeg var spent på hva Gud ville gjøre. Så ble jeg nesten litt forskrekket når følelsen kom tilbake i fingen med rekordfart i løpet av de neste par tre ukene. Gud grep inn og satt fart på helbredelsen slik at det jeg hadde fryktet skulle ta mange måneder, bare tok noen få uker. Det var herlig. Gud er god!

 

Jeg opplever at Gud viste meg gjennom dette at han bryr seg om oss – både i stort og smått. Å ha erfart at han griper inn i en liten ting som dette styrker min tro og vil få meg til å "våge ham" på større ting senere. Selv om jeg ikke vet hvorfor det ikke kommer en rask helbredelse i mange tilfeller når vi ber for mennesker som er syke, kan jeg bare oppfordre meg selv og andre til å følge instruksjonen fra Jesus om å legge hendene på de syke og be for dem.

 

Stein Erland

 

 

 

Stum mann helbredet

Jeg har vært i Romania de siste 2 ukene med et Team fra Norge. Mine foreldre er ledere for familiearbeidet i ungdom i oppdrag her i Romania og vi skulle ha en familieleir. Men for to dager siden etter vi var ferdig med familieleiren så var vi i en liten landsby utenfor basen der vi overnatter. Der skulle vi ha litt program i en liten kirke.

Det var da når de begynte å be for det møtet vi skulle ha så kjente eg Guds nærvær utrolig sterkt! Og tenkte nå er det på tide å be for de syke! Så på slutten av møtet så inviterte vi folk fram til å bli bedt for visst de var syke, det var en del som kom fram og det var sterkt å se. De var ivrige etter å bli bedt for, de trengte helbredelse og de visste de kunne bli helbredet! Alle de jeg og noen andre ba for kjente varme gå igjennom kroppen, Gud rørte ved mange og jeg er sikker på at noen ble helbredet for det de slet med. Det var mest hjerte problemer og ryggproblemer, en hadde nyreproblemer. Det var også en mann der som hadde vært lam mange ganger og hadde for blitt helbredet men så blitt syk igjen. Djevelen har hatt stor virkning i den landsbyen. Han kunne gå men han kunne ikke snakke. Han ble bedt for, men ikke noe skjedde, så stakk han hjem. Men eg var overbevist om at han kunne bli helbredet og kjente på at dette skal vi ikke akseptere. Så eg spurte tolken som også var baselederen i den byen vi bodde om å ta meg og en kompis med til hans hjem for å be for ham. Dette var nytt for meg, men eg gikk i tro på at Gud skulle helbrede ham. Så vi kom hjem til ham, han hadde et lite hus med bare et rom. Skittent var det også. Vi snakket med ham om helbredelse og Gud og at det han led av var fra djevelen. Eg spurte om han ville bli helbredet og få stemmen igjen og han sa ja. Eg begynte å kommandere alle onde ånder og plageånder til å forsvinne I Jesu navn og kommanderte sykdom om å forsvinne. Etter noen minutter sa jeg til ham at han måtte prove å snakke, og han snakket! Han begynte å gråte. Det var så sterkt!! I tillegg til dette så tok han imot Jesus! Det var jo bare det beste!! Pris Gud!! Dette var den første helbredelsen eg har sett Gud gjøre igjennom meg! Det var helt rått!! Gud Vokser i meg som en rakett! Han viser meg hele tiden nye ting! Gud forandrer livet mitt hver eneste dag!! Denne sommeren har Gud gjort utrolig mye bra!!

God Bless!

Gud tar oss videre

Ikkje så lenge etter at Kristkirken hadde flyttet inn i lokalene på Minde, dvs. i den gamle salen, så eg på dem som danset for Gud og tenkte at det kunne eg og tenke meg å gjøre. Eg stod helt bakerst i salen og bevegde litt på armer og bein. En dag mens eg stod slik og smådanset, kom det en eldre mann bort til meg og sa at han hadde sett meg i et syn, kor eg danset. Han så og at når eg danset, ble mennesker helbredet og satt i frihet. Eg tenkte at då er det jo viktig at eg danser, ikkje bare for min egen og Guds skyld, men og for menigheten. Så det ga meg etter hvert større frimodighet. I begynnelsen når eg begynte å gå frem å danse, var eg ganske skjelven, men så ble eg mer og mer frimodig. Og nå koster det meg ikkje noe særlig å gå frem lenger.

For litt over en uke siden, var eg ute med Veien 2 og evangeliserte på Sartor senter. Vi var sendt ut til forskjellige steder i byen. Eg har gjort dette før, og spesielt når eg er ute og reiser, opplever eg at eg får en del fine samtaler med mennesker om Gud. Men eg er ikkje vant til å gjøre det her i byen eller i Norge, i forhold til fremmede. Eg skulle gå sammen med to unge kvinner, og den ene hadde en del erfaring med dette fra før. Vi hadde på vei til Sartor bedt i bilen, men da vi kom inn på senteret, tenkte eg at vi måtte sikkert bruke litt tid på å finne ut hvor vi skulle gå, og kanskje vi måtte bruke litt tid til å be der og. Plutselig var hun som hadde erfaring, på vei bort til en gjeng med ungdommer. Eg visste at hun hadde fått et kunnskapsord om en ungdomsgjeng, men eg hadde ikkje trodd at det skulle gå så fort. Før eg visste ordet av det, begynte hun å be for leggen til en av guttene. Det hele virket så enkelt. Hun tok også kontakt med flere av de andre ungdommene vi møtte på senteret, og eg ble ærlig overasket over hvor positiv og åpne ungdommene virket. Eg snakket med noen innvandrere og noen eldre, men de var langt fra så åpne. Men dette ga likevel mersmak. Det som bl.a. ga meg frimodighet var tanken på at vi var sendt for å gjøre dette, og fordi eg opplever at Gud har åpenbart noe om min identitet, som har å gjøre med Jesus Kristus i meg, og ikkje minst at eg er elsket av Gud uansett hva eg gjør eller ikkje gjør, og uansett om mennesker elsker meg eller ikkje.

På fredag var eg ute og gikk tur. Først gikk eg forbi en gjeng med unge gutter. I det eg gikk forbi, sa den ene gutten; Skal vi gå i kirken og be? Eg veit ikke om guttene var kristne, men det som slo meg var at de kanskje merket at Guds rike var kommet nær, da eg gikk forbi!? Så møtte eg på en jente på 17 - 18 år. Eg gikk flere runder, og møtte på henne et par ganger. Hun så ganske ensom ut, og eg tenkte at kanskje Gud ønsket å si noe til henne. Så eg sa til Gud at om han ønskte å si noe til henne, måtte eg møte på henne en gang til. Og det gjorde eg. Eg spurte Gud før eg traff på henne hva eg skulle si, og opplevde at eg skulle spørre henne om hun visste at Jesus elsket henne og hadde gode planer for henne. Før eg møtte på henne tenkte eg. Hva er det verste som kan skje. Jo, at hun ville gå til fysisk angrep på meg. Så eg ba om beskyttelse. Eg stoppet opp og sa: Du, eg har lyst å si noe til deg: Eg sa så det eg hadde fått, og hun svarte noe sånn som: Åja, jaa, og så ut som om hun tok imot det, samtidig som hun så litt spørrende ut. Eg tenkte, kva seier eg no? Og så sa eg: Eg trur eg skulle sei det til deg. Så fortalte eg henne at eg var kristen og at eg ba for folk som var sjuke og som hadde forskjellige behov. Eg spurte henne så om hun hadde noe som hun ville eg skulle be for. Hun svarte at hun ikkje kom på noe, så eg sa: Okay, då får du ha en fin dag! I lige måde, svarte hun.

Det eg vil si med dette er at, det virker som om det er en stor åpenhet blant ungdommene, mulig og blant eldre, men i hvert fall blant ungdommene. Eg tror at vi alle som har tatt imot Jesus Kristus er kalt til å gi han videre. Dette kallet gjelder ikkje bare noen få utvalgte, som for eksempel ungdommene. Og på samme måte som eg skalv de første gangene eg gikk frem og danset, tror eg det er i forhold til det å vitne og vinne mennesker for Gud. Det er “utrygt” i begynnelsen når en ikkje er vant til det, men når vi ser at mennesker tar imot, så er det som Jesus sier: Min mat er å gjøre Faderens vilje. Når vi gjør Guds vilje, blir vi mettet med en tilfredshet som overgår alt annet.

 

Anita

Tok imot Jesus

Tok imot Jesus

jaja.jpg

 I går skjedde det noe helt utrolig... Jeg satt hjemme og gjorde lekser. Pluttselig ringte det på døren. Det var 7 gutter som jeg hadde gått på ungdomsskolen med. Jeg ble med de ut en tur, og fant fort ut at Gud ville helbrede noen av dem...
Jeg fikk be for 4 av dem. En ble helbredet i foten, en i ryggen, og en ble bedre i tåen. Gud ga meg et kunnskapsord om at noen hadde vondt i et kne, og en av dem ble helbredet for det. De ble veldig overrasket over hva Gud gjorde, og jeg tror DHÅ talte til meg om at en av dem var klar for å ta imot Jesus. Jeg tenkte litt på det og fikk etter hvert spurt han ene om han hadde noe personlig forhold til Jesus. Han fortalte at han trodde på Gud, men at han aldri hadde invitert Jesus inn i livet sitt. Jeg fortalte ham kort om frelsen, og så ba vi sammen om at Jesus skulle komme inn i livet hans!
Etterpå var det en til i gjengen som sa at han og ville ta imot Jesus. Han hadde også lyst å be med meg! Da vi var ferdige å be, sa jeg "Konge, når er vi jo tre stykk på vei til himmelen her!!" Da var det en som sa "Men... Eg vil og være med på vei til himmelen!" Så tok han også imot Jesus =)
Utrolig fint om folk er med og ber! Be om at de skal bli sterke i troen, og at de skal få et nært og personlig forhold til Jesus!

-Arne-Kristian Hansen

Overflødige briller

Vi gikk ned og velsignet en ortodoks tigger. Så ga vi ham et johannes-evangelium som han ikke kunne lese siden han ikke hadde med seg briller. Da vi hadde bedt for øynene hans, kunne han til og med liten skrift på lengre avstand! Gud er god!
En kveld jeg satt i stuen, hadde vi besøk av en dame som jeg fikk be for. Hun ble helbredet i knærne som hun ikke kunne bøye ordentlig uten å kjenne på smerte. Hun hadde heller ikke briller med seg, og kunne derfor ikke lese særlig godt.
Etter at jeg hadde bedt for henne, kunne hun også lese liten skrift veldig godt, til og med på lengre avstand.

 

Gi, så skal det bli gitt dere

Min mann og jeg bestemte oss for at vi ville prøve Herren. Vi gav en større sum (3 nuller). 3 dager etterpå fikk vi igjen en erstatning som var nøyaktig 10 ganger større! Dette var trosstyrkende !  

Gud svarer umiddelbart

Han kom til Norge for ca 5 måneder siden. Hadde spilt fotball på ganske høyt nivå før kneskaden. Før han ble helbredet hadde han smerter når han skulle gå, og klarte ikke å bøye foten helt bakover uten å få vondt. Jeg la ene hånden på kneet hans og ba i noen minutter. Leggen hans begynte å skjelve. Jeg fortsatte å be om fullstendig helbredelse. Allerede før jeg skulle be var han sikker på å bli helbredet. :-) Han testet ut foten etterpå uten å føle smerte :-) Gud er stor!!! Jeg traff han igjen i dag og han var veldig glad for det som hadde skjedd. Utrolig kjekt for han at han kan gå uten å føle smerte :-) Tror vennene hans er ganske overraska ;-)

Hilsen Sigve

Guds godhet!

Jeg hadde ikke helt frimodigheten til å be for henne der og da, så jeg sa at jeg skulle be når jeg kom hjem. Det som skjedde var at hun satte seg ned i en stol halv 1 på natten. Der satt hun i ca 5 minutter, og etterpå kunne hun reise seg opp og gå uten krykker! Da jeg hørte det, fant jeg ut at det var akkurat på den tiden jeg hadde bedt for henne, og hun ble helbredet  med en gang! Gud sprenger våre forventninger!

På bussturen hjem fra en leir fikk jeg en tanke (sannsynligvis fra DHÅ..) om at vi skulle be for syke. Vi tok mikrofonen og kalte ut kunnskapsord. Folk ble helbredet fra kvalme, nakkesmerter og en hadde vondt i foten. Gud helbredet tilsammen ca 17 stykk på hele leiren, og 5-6 stykk på bussturen hjem!
"Som himmelen er høyere enn jorden, er mine tanker høyere enn deres tanker" (Jesaja 55,9) 

Hilsen Arne-Kristian Hansen

Gutt frelst på gaten

Den ene viste seg å være en gutt på 23 år og jeg fikk samtale med ham. Han hadde begått drap som 16-åring. Jeg fortalte han om morderen på korset som fikk være med til Paradis. Jeg ba for han etter at jeg hadde lagt meg. Dagen etter traff jeg han igjen inne på bystasjonen. Han ville ha en samtale med meg. Vi gikk på kafé og jeg spanderte middag og kake på han. Etterpå gikk vi nedover Marken og stoppet opp på motsatt side av Tabernaklet. Her ba vi sammen. Vi bøyde kne sammen og han tok imot Jesus som Herre og Frelser. Etterpå ble han fylt av frimodighet og fortalte nesten alle han møtte at han hadde blitt frelst! En radikal evangelist ;-) Han fikk be for en rekke ungdommer på Exhibition. Hans ekthet traff ungdommene. Jeg snakket med han på telefon senere på kvelden og han kunne fortelle at all kjærlighetssorg og angst som han hadde slitt med var borte. :-)
Gud er stor! Fint om dere kan ta denne gutten med i bønnene deres i tiden som kommer.
 
Sigve Dyrhovden

Helbredelser på Færøyene

Vi i Oasan har opplevd mange små helbredelser de siste måntene. Her er noen:

Súsanna ble bett for på ett ungdomsmøte. Hun hadde hodepine. Hodepinen
forsvant momentant.

Rani á Borg ble bett for på en cellegruppekveld. Han har hatt en hoftefeil
fra fødselen av. Pinen forsvant.

Páll Olsen har fått en masse kunnskapsord til mange mennesker de seneste
måntene. Mange er blitt helbredet fra mindre skader. Ett av kunnskapsordene
var til Levi Nybo, som har hatt en håndballskade, som forhindret han i å øve
lenge. Páll ba for han og han ble fullstendig frisk. Moren til Páll hadde
også en idrettsskade fra hun var tenåring. En stor bule nede ved foten. 2
dager etter at Páll hadde bedt for henne var bulen vekk! Halleluja!

Sharon Zachariassen ble bedt for på ett ungdomsmøte. Hun fortalte at hun får
hodepine hver gang hun er på ungdomsmøte. Hun ble bedt for og hodepinen
forsvant.

Litzie Lamhauge ble bedt for på en gudstjeneste. Hun hadde vondt i foten.
Hun trodde kanskje at hun var bedre. Men så på ett bønnemøte noen dager
etterpå, fikk Trygvi Dam ett kunnskapsord. Han spurte Litzie om hun stadig
hadde vondt i foten. Det hadde hun. Etter at Trygvi ba for henne var hun
fullstendig frisk.

På ett ungdomsmøte ba Trygvi flere ganger for Tórur Olsen som hadde vondt i
ryggen. Til sist forsvant pinen.

Bjarni Steintún ba for Jón á Borg gjennom msn. Han hadde vondt i halsen. Han
ble fullstendig frisk.

Ungdomsgruppa hadde møte i Skopun for ett halvt år siden. Der ble det bett
for en mann som hadde svær smerte i ryggen. Han sa, han merket en varme
gjennom kroppen.. Noen uker etterpå hadde ungdomsgruppa igjen møte i Skopun.
Da fortalte mannen at han hadde vært veldig syk i ryggen og hadde oppgitt
alt og legene kunne ingenting gjøre. Rett før det forrige møtet hadde han
lagt seg for å dø, men han fikk et ord fra Gud om at han skulle gå på dette
møtet. Han vitnet at han var blitt fullstendig helbredet! Takk Gud! Videre
fortalte han at hørselen hans var blitt mye bedre også! Fantastisk! Før var
han helt døv i ene øret!

Det finns mange flere mindre vitnesbyrd, men det har ikke vært mulig å samle
alle. Vi i Oasan er sultne etter mer av Gud og dette er ikke nokk. Vi vil ha
mer! Det har vært fantastisk med team fra Veien på besøk. Det gir oss veldig
mye. Takk :)

Overalt!

Da jeg satt på bussen hjem satt det to gutter rett over midtgangen. Jeg var litt full på Den Hellige Ånd og hadde i tillegg lenge hatt lyst til å be for folk på gaten, bussen etc.
Det var som om Gud heiet: «Gjør det! Gjør det! Gjør det!»
Jeg tok hans oppfordring og spurte om noen av dem hadde en skade eller noe annet jeg kunne be for. «Nei egentlig ikke, hvordan det?» Jeg fortalte dem at jeg var kristen og hva jeg nettopp hadde opplevd. De syns det var kult og den ene gutten spurte om jeg kunne be for ankelen hans. Først ble det bare litt bedre, noe gutten naturlig nok ble ganske overrasket over. Jeg spurte om jeg kunne be igjen for jeg trodde at Gud ville helbrede ankelen hans helt, og det ville Han! Nå kan du tro gutten var overrasket.
Før skoletimen begynte dagen etter spurte jeg noen i klassen min: «Skal dere høre noe kult?»
Jeg fortalte dem hva som hadde skjedd dagen tidligere både på konferansen og på bussen. Har funnet ut at det å gi et vitnesbyrd funker fint som en åpning når man vil be for syke.
Gutten som stod der fortalte at han hadde slatters, en fotballskade han hadde hatt i tre år og spurte om jeg kunne be mot det. Han ble også helbredet! AMEN!
Senere fortalte Han dette til fotballlaget sitt og de sa at han måtte ta meg med på fotballtreningen en dag. Håper det vil skje en vakker dag!
Gud er god!

Hilsen Morten Revheim