KURS 2 modul 5:
abraham og patriarkhistorien (1. MOSEBOK 12-36)

Leksjon 1 - Abraham i Det gamle testamentet

Stig Magne Heitmann underviser fra Det gamle testamentets historie om hvordan Gud ga Abram et kall og opprettet en pakt med ham, og om hvordan dette omtales videre utover i Det gamle testamentet.

Leksjon 2 - Abraham i Det nye testamentet

Stig Magne Heitmann underviser om de mange steder hvor Det nye testamentet henviser til Abraham og abrahamspakten.

Leksjon 3 - Intervju med Mona Furnes

På samling i Kristkirken 07.05.2022 ble Mona Furnes intervjuet av Johanna Almelid.

Leksjon 4 - Israel som Guds utvalgte folk

På samling i Kristkirken 07.05.2022 underviste Kristkirkemedlemmene Øyvind og Mona Furnes om Guds utvelgelse og løfter til Abraham og hans ætt og hva dette betyr for Israel og oss i dag.

Leksjon 5 - Paulus om “Abrahams ætt”; Rom 9-11

På samling i Kristkirken 07.05.2022 underviste Stig Magne Heitmann om hvordan Paulus, særlig i Romerbrevet kapittel 9-11, underviste menigheten i Roma om løftene til Abraham i lys av Jesus som Messias.

Leksjon 6 - Isak; 1 Mos 15-24

Stig Magne Heitmann underviser om Isak - Abrahams sønn med Sara.

Leksjon 7 - Jakob; 1 Mos 25-50

Stig Magne Heitmann underviser om Jakob - Isaks sønn med Rebekka.

Leksjon 8 - Ismael; 1 Mos 16-25

Stig Magne Heitmann underviser om Ismael - Abrahams sønn med Saras slavinne Hagar.

Leksjon 9 - Tre menn i 1 Mos 18-19

Stig Magne Heitmann underviser om hvem de tre mennene som besøker Abraham kan være.

Leksjon 10 - Matriarkene i Første Mosebok

Stig Magne Heitmann underviser om de kvinnene som ble konene til dem som omtales som patriarkene i Det Gamle Testamentet.