Har du lyst å konfirmere deg i Kristkirken?

Her kommer litt praktisk informasjon!

• Kristkirken pleier hvert år å ha ca. 10-20 konfirmanter med ulik menighetstilhørighet og ulikt forhold til tro.

• Vi benytter et undervisningsopplegg som heter «Smak og se». Det er mange kirker i landet som har god erfaring med dette. Det kommer opprinnelig fra IMI-kirken i Stavanger. Gjennom «Smak og se» får konfirmantene en smak av Gud og den kristne tro!

• Vi pleier å invitere konfirmanter og foreldre/ foresatte til en velkomstsamling i slutten av august. Her blir ledere og hjelpeledere presentert, og programmet for året blir gjennomgått. Det blir også en enkel presentasjon av hvem som er konfirmanter.

• Selve konfirmasjonssamlingene pleier å starte opp i september.

• Vi møtes annenhver onsdag fra kl. 19.00 - 21.00 i Slåtthaugveien 21.

• Konfirmasjonsdag i Kristkirken er alltid siste lørdag i april. Gudstjenesten begynner da kl. 11.00, og slutter senest 12.30.

• Konfirmantene inviteres også til å ta del i Kristkirkens ungdomsarbeid - Kanal U, som siden 90-tallet har gitt ungdommer et livsforvandlende møte med Jesus. Ukens hovedsamling for Kanal U er fredager kl. 19.30 og utover.

• I løpet av året vil konfirmantene kunne få delta på turer i regi av Kanal U, blant annet høstweekend og vinterweekenden på Dyrkolbotn, i hhv. høstferie og vinterferie.

• Det gjeveste er nok samtidig (den obligatoriske) turen til Stavanger og IMPULS siste helgen av januar!

• Å være konfirmant i Kristkirken koster kr. 200,- Høstweekend og vinterweekend med Kanal U er ikke inkludert i prisen.

• Prisen for Impuls-turen kommer på ca. 2300,- og inkluderer transport, deltakeravgift og hotell med frokost. Dersom økonomi blir en hindring for deltagelse, så gi gjerne en lyd om dette.

Du er varmt velkommen som konfirmant i Kristkirken!

Om du ønsker å konfirmere deg hos oss, så send gjerne en e-post til kma@mash.no. Skriv navn på konfirmant, fødselsdato, telefonnummer og evt. tilhørighet til trossamfunn. Vi ønsker også telefonnummer og e-post-adresse til foreldre/ foresatte.