Ved årsskiftet 2023/24 var det 578 medlemmer i Kristkirken. Det er jevn kjønnsfordeling med 52 % kvinner og 48 % menn. Vi er en generasjonsmenighet, der ca. 60 % av medlemmene under 40 år.

Vurderer du medlemskap i Kristkirken?

Steg 1 – bli kjent med Kristkirken

Oppsøk gjerne fellesskapet over litt tid. Gjør deg erfaringer med forsamlingen.

Motta Kristkirkens nyhetsbrev (tilsendes hver 14. dag). Send en mail om dette til post@kristkirken.no.

Gjør deg kjent med menighetens forfatning og kjerneverdier.

Ha gjerne en (uforpliktende) samtale med noen i ledelsen, der du får bli enda bedre kjent med forsamlingen!

Steg 2 – formalitetene

Meld deg ut av sammenhengen du har tilhørt.

Meld deg inn ved å laste ned, fylle ut og levere dette skjemaet.

Steg 3 – reisen begynner

En av lederne i menigheten kontakter deg om din innmelding. I noen tilfeller vil det være kjekt/ ønskelig med en medlemssamtale.

Om du ønsker å engasjere deg i en frivillig tjeneste, så er det strålende! For mange handler dette om å “finne sin plass” i fellesskapet, og man får ofte en annen grad av delaktighetsfølelse når man er med å gi! Her styrkes og bygges relasjoner, og det er også en trygg arena for å tjene andre med de evner man er gitt. Det er samtidig viktig å understreke at det er frihet i møte med dette: Vår mulighet til frivillig engasjement henger gjerne sammen med livets helhetsbilde forøvrig.

Kristkirkens primære inntektskilde er de frivillige gaver medlemmer gir. De siste årene har dette utgjort ca. 3/4 av all vår driftsinntekt. I skrivende stund er det ca. 150 – 200 stk. som regelmessig gir av sine midler til fellesskapet. Om du vil være med i dette, så kan du registrere deg her. Her ønsker vi samtidig å understreke at vi har full tillit til - og respekt for - den økonomiforvaltning som skjer i de respektive hjem. Vi verken krever eller forventer økonomisk bidrag av noen. Dette skjer av fri vilje og egen lyst. Samtidig er det vår felles interesse at forsamlingen har en trygg og generøs økonomi. Derfor oppfordrer vi frimodig til et fellesskapelig løft på dette feltet!

Det er medlemsopptakelse én søndag i halvåret. Du vil i den anledning bli kontaktet om hvorvidt du ønsker at din innmelding kan bekjentgjøres i forsamlingen - eller om du ikke ønsker oppmerksomhet rundt dette.

Tilslutt kan det nevnes at ca. 160 personer rullerer på å ha medansvar for kaféen etter gudstjenestene. Disse er fordelt på ca. 16 team, og hvert team har ansvar ca. tre gudstjeneste i året. Det er stor sannsynlighet for at du blir spurt om å være med i et slikt team.

*

Har du spørsmål knyttet til medlemskap i Kristkirken, så ikke nøl med å ta kontakt!