Hver søndag ønsker Kristkirken velkommen til gudstjeneste i Slåtthaugvegen 21.

Gudstjenesten begynner klokken 11.00 og varer til ca 12.30.

Her følger informasjon om gangen i gudstjenesten:

Den første halvtimen er alle generasjonene samlet. Etter at en møteleder har ønsket velkommen, har vi 2-3 sanger som barna kan synge med på. Annenhver søndag har vi nattverd - og noen ganger dåp (ca. 3-4 ganger pr. semester).

Etter dette går barna til tre ulike søndagsskolegrupper, og tenåringene kan møtes i en gruppe som kalles Yut. Per høsten 2023 er det ca. 80-90 barn/ unge og 20-25 voksne på disse fire gruppene.

I det barna går til søndagsskolen, kommer det som regel en kort fortelling/ historie fra en i forsamlingen, om hvordan han/ hun har erfart Gud i livet sitt.

Etter dette får de fremmøtte mulighet til å gi penger til noe sammen. Iblant går gaven til et formål utenfor menigheten - andre ganger går kollekten til Kristkirken. Man kan gi via VIPPS, på kortterminal eller kontant. Mens kollekten pågår, har vi gjerne noen opplysninger. Vi bruker så noe tid i felles bønn, der vi ber for både globale, nasjonale og lokale emner.

Deretter bruker vi mer tid sammen i takk og lovsang til Gud.

I 12-tiden er det forkynnelse ut fra Guds ord. Som oftest er det en person i forsamlingen som forkynner, men iblant inviteres andre til å tale. Talen pleier å vare i ca. 30-35 minutter, før det inviteres til personlig forbønn i etterkant av gudstjenesten.

Hver søndag er det også åpen kafé etter selve gudstjenesten. Du er velkommen til å bli igjen så lenge du vil..!

Alle mennesker i alle generasjoner er varmt velkommen til gudstjeneste!

Tilslutt: Hvis du er åpen for å slutte deg til fellesskapet, vil vi oppmuntre deg til komme flere ganger! Noen lar én enkelt gudstjeneste-opplevelse danne ens oppfatning av menigheten. Det er forståelig, men vi vil oppmuntre deg til å komme flere ganger og gjøre deg ulike erfaringer. Du vil fort oppdage at du har kommet til et ufullkomment fellesskap som er takknemlig for Guds nåde. Vi har ikke funnet sammen fordi vi anser oss som ekstra forbilledlige og veldig lik Jesus. Vi har funnet sammen fordi vi innser at vi trenger Ham, og fordi vi ønsker at Han skal få prege livene våre stadig mer.