KURS 3 modul 6
MISJON I BIBELEN
- MED UTGANGSPUNKT I de synoptiske evangeliene

Denne modulen inneholder undervisning om hvordan Bibelen og særlig Jesus og apostlene snakker om og handler på misjon. Den tar også opp misjon og vekkelser i verden i våre dager.

Leksjon 1 - Misjon i Bibelen

Med utgangspunkt i tekster i de synoptiske evangeliene viser Stig Magne Heitmann at budskapet om at Gud skal gjøres kjent blant alle folkeslag, finner vi som en rød tråd gjennom hele Bibelen.

Leksjon 2 - Kristne vekkelser i vår tid

Etter mange år som fagleder i organisasjonen Åpne Dører kan Stig Magne Heitmann dele av sin førstehånds kunnskap om vekkelser i vår tid.

Leksjon 3 - Stig Magne Heitmann intervjues av Terje Heggebø

På samling i Kristkirken i Bergen 3. desember 2022 ble Stig Magne Heitmann intervjuet av Terje Heggebø om misjonsperspektiv og misjonsoppdrag som vi finner både i det nye og i det gamle testamentet.

Leksjon 4 - Bjørg Mæstad snakker om sine erfaringer fra Nigeria; del 1 av 2

På samling i Kristkirken 3. desember 2022 delte lærerutdannede - nå pensjonist - Bjørg Mæstad fra et langt liv i virksomhet i Asia og Afrika - denne dagen med fokus på siste års erfaringer fra Nigeria.

Leksjon 5 - Bjørg Mæstad snakker om sine erfaringer fra Nigeria; del 2 av 2

I bolk 2 på samlingen 3. desember 2022 fortsetter Bjørg Mæstad å dele av sine ferske erfaringer fra Nigeria, ledsaget av illustrerende bilder i presentasjonsfil som kan lastes ned fra forrige leksjon.