KURS 4 MODUL 6
SALMENE - MESSIANSKE SALMER OG DOMSSALMER

Denne modulen inneholder undervisning om messianske salmer og et nedlastbart manuskript som også omhandler domssalmer.

Leksjon 1 - Dag Martin Østevold intervjues av Johanna Almelid

På samling i Kristkirken 11. mai 2023 ble gjesteforeleser Dag Martin Østevold intervjuet av Johanna Almelid. Dag Martin Østevold er pastor og forstander i Centralkirken i Bergen.

Leksjon 2 - Messianske salmer og domssalmer

På samling i Kristkirken 11. mai 2023 underviste Dag Martin Østevold i to bolker om salmer i Salmenes bok med et messiansk preg, og om hvordan deler av disse salmene er sitert i NT, eller hvor NT-forfattere anvender ordbruk som tydelig henspeiler på disse salmene. Hans manuskript inneholder også undervisning om domssalmer.

Last ned et utvidet manuskript som dekker begge undervisningsbolker - og som mot slutten også inneholder litt om domssalmer.