KURS 5 modul 4
APG 21-28 samt vekkelser frem mot vår tid

Leksjon 1 - Vekkelse og forfølgelse i Kina

Ut fra i sin bok “Men Gud er ikke beseiret - Den forfulgte kirkes historie” underviser Stig Magne Heitmann om hvordan det gode budskapet om Guds rike har hatt framgang selv under sterk motstand i det folkerike Kina.
Varighet: 29 minutter

Leksjon 2 - Vekkelse og forfølgelse i Sovjetunionen

Stig Magne Heitmann fortsetter å undervise ut fra sin bok “Men Gud er ikke beseiret - Den forfulgte kirkes historie”. Nå kan du høre om hvilke kår kristustroende har hatt i Sovjetunionen under kommunismen.
Varighet: 31 minutter.

Leksjon 3 - Vekkelse og forfølgelse i Romania

Stig Magne Heitmann underviser her om skiftende regimer og forhold for de troende i Romania, hvor Richard Wurmbrand var en sentral skikkelse. Han leser fra sin bok “Men Gud er ikke beseiret - Den forfulgte kirkes historie
Varighet: 25 minutter.

Leksjon 4 - Vekkelse og forfølgelse i Ecuador

Etter å ha ytt hard motstand tar en indianerstamme i Ecuador imot evangeliet. Resultatet blir store endringer i en voldelig kultur. Stig Magne Heitmann underviser ut fra sin bok “Men Gud er ikke beseiret - Den forfulgte kirkes historie”.
Varighet: 10 minutter.

Leksjon 5 - Vekkelse og forfølgelse i Iran

Ut fra sin bok “Men Gud er ikke beseiret - Den forfulgte kirkes historie” underviser Stig Magne Heitmann om de kristnes kår etter at ayatollaene kom til makten i Iran ved revolusjonen i 1979.
Varighet: 20 minutter.

Leksjon 6 - Vekkelse og forfølgelse i Afghanistan

Ut fra sin bok “Konvertittene” forteller Stig Magne Heitmann om sitt møte med den unge afghaneren Hamed. Han ble født på slutten av 1980-tallet og vokste opp som gjetergutt nær grensen mot Pakistan, en region hvor radikal islam og Taliban har sterk innflytelse. I tenårsalderen får Hamed for første gang høre om Jesus. Det kom etter hvert til å forandre livet hans.
Varighet: 28 minutter.

Leksjon 7 - Vekkelse og forfølgelse blant somaliere

Stig Magne Heitmann forteller om hva Gud holder på med å gjøre blant somaliere i og utenfor Somalia. Han har skrevet to bøker om emnet: “Ny dag gryr i Somalia” og “Det drypper honning fra himmelen”.
Varighet: 35 minutter.

Leksjon 8 - Apg 21-28 Paulus fra Jerusalem til Roma

På bibelkveld i Kristkirken 11.01.2024 underviste Håvard Berger ut fra kapittel 21-28 i Apostlenes gjerninger. Håvard er menighetens forstander. Presentasjonsfil kan lastes ned her.
Varighet: 51 minutter.

Leksjon 9 - Batyr Nursen forteller fra sitt liv

På bibelkveld i Kristkirken 11.01.2024 ble Batyr Nursen intervjuet av Stig Magne Heitmann. Batyr ble født og vokste opp i den daværende sovjetrepublikken Turkmenistan. Han var den syvende eller åttende personen som ble kristen i dette landet. Nå er han bosatt i Norge, men har vært gjennom svært mye før han kom hit for andre gang.
Varighet: 43 minutter.