KURS 6 modul 3
Jesaja - kapittel 6 0g 43-49

Vi hadde nettopp feiret påske da vi var samlet til bibelkveld i Kristkirken 04.04.2024. Kveldens møteleder, Oddvar Almelid, som er medlem i menigheten, holdt en innledning hvor han startet med budskapet om seier på korset og ved oppstandelsen, før han ga en kort oversikt over Jesaja 40-66.

Leksjon 1 - Jesaja 6: Ve meg - jeg er fortapt!

På bibelkveld i Kristkirken 04.04.2024 tok Stig Magne Heitmann utgangspunkt i Jesajas kall til å bli profet for å belyse en stadig tilbakevendende diskusjon om livets to utganger - frelse eller fortapelse.
Web-siden for Kurs 6 inneholder lenke til en presentasjon med oversikt, samt lenker til supplerende ressurser om Jesaja. Last også gjerne ned Oddvar Almelids notater fra undervisningen om denne leksjonen.

Varighet: 44 minutter

Leksjon 2 - Oversikt Jes 43-48 samt Jes 49 Herrens tjener, andre sang

I andre bolk av undervisningen på bibelkveld i Kristkirken 04.04.2024 ga Stig Magne Heitmann en oversikt over Jesaja kapittel 43-48 og fortsatte med å gå noe grundigere inn i andre sang om Herrens tjener (Jes 49). Web-siden for Kurs 6 inneholder lenke til en presentasjon med oversikt, samt lenker til supplerende ressurser om Jesaja. Last gjerne også ned Oddvar Almelids notater fra undervisningen om denne leksjonen

Varighet: 48 minutter