KURS 5 modul 1
Apg 1-4 - Pinse, vekkelse og forfølgelse i urkirken

Leksjon 1a - Apg 1,6-8; Riket for Israel; GT-tekster

I Apostlenes gjerninger 1,6 stiller disiplene følgende spørsmål til Jesus: «Herre, er tiden nå kommet da du vil gjenreise riket for Israel?»
For leksjon 1a og 1b kan en artikkel av Stig Magne Heitmann, med blant annet lenker til kilder, lastes ned her.

Leksjon 1b - Apg 1,6-8; Riket for Israel; NT-tekster

Leksjon 2a - Intervju med S M Heitmann, et barn av vekkelse

På bibelkveld i Kristkirken 07.09.2023 ble Stig Magne Heitmann intervjuet av Johanna Almelid om hva Jesusvekkelsen og etter hvert den karismatiske vekkelsen betydde for ham i hans studietid.

Leksjon 2b - Apostlenes gjerninger 1-4

På bibelkveld i Kristkirken 07.09.2023 underviste Stig Magne Heitmann ut fra de fire første kapitlene i Apostlenes gjerninger.

Leksjon 2c - Vekkelse og forfølgelse i urkirken

På bibelkveld i Kristkirken 07.09.2023 underviste Stig Magne Heitmann om vekkelse og forfølgelse i urkirken.

Presentasjonen kan lastes ned her.

Leksjon 3 - Guds rike

Som ledd i undervisningen om Apostlenes gjerninger, går Stig Magne Heitmann her grundigere inn i hva Lukas henviser til når han i Apg 1,3 skriver at Jesus talte til dem “om det som hører Guds rike til”.

Manuskript/artikkel kan lastes ned her.

Leksjon 4 - Den hellige ånd

Som ledd i undervisningen om Apostlenes gjerninger kapittel 1-4, hvor Den hellige ånd er et sentralt tema, går Stig Magne Heitmann nærmere inn på hvordan ånden omtales både i Det gamle testamentet og i Det nye testamentet.

Manuskript/artikkel som dekker alle de fire lydfilene i denne leksjonen kan lastes ned her.